Interior wishlist 1.0

Det skal du vide om Instagram nu

Raven’s Life

Som de fleste af jer nok har enten læst herinde eller set på Instagram, så deltog jeg i workshoppen hos Bloggers Delight, hvor vi lærte en masse om Instagrams nye funktioner, som vi alle nok har set lidt skævt til (især deres algoritme). Lige præcis derfor kom Instagram selv og fortalte os om, hvordan det egentlig fungerer når vi poster et billede, en story eller en video.

Efter en lille afstemning på min Instagram, ønskede I at se et mere uddybende indlæg for hvad de kom med af gode råd. Jeg har derfor samlet de vigtigste pointer, som jeg synes, at de kom med;

  1. Tidspunktet for hvornår du skal poste afhænger af dem der følger dig, det er altså forskelligt for alle profiler og ikke nødvendigvis det samme tidspunkt som din venindes og har ikke noget at gøre med hvornår der generelt er flest på appen i hele verden.
  2. At være business-profil hverken downrater eller upgrader din profil, det er udelukkende om du vil have de ekstra insights, der er tilgængelige ved denne funktion.
  3. Når du poster et billede, vurderer appen hvem dette billede er relevant for og engagementet bestemmer hvor længe dette billede forbliver en “nyhed”. Det vil sige at selvom du får 200 likes og 10 kommentarer i løbet af de første 5 minutter, så er det ikke ens betydning med at dette post er lige så relevant 2 timer senere. Hvis engagementet forbliver aktivt, så vil posten forblive længe oppe i dine følgeres feed, men hvis engagementet falder efter den første time, vurderer appen at denne opdatering ikke er ligeså relevant for mange følgere længere, og det ligger derfor ikke øverst hos alle der følger dig længere. Dette er også grunden til at vi nogen gange ser post hvor der står “3 dage siden”, det er simpelthen fordi app’en “ser”, at du lige har været inde og kigge på en eller andes profil, og dit “forhold” til denne person er så lige blevet styrke aka. appen ser denne persons posts’ som værende relevant for dig. Kort sagt, så er alt du gør inde på appen med til at bestemme hvilke personers billeder, story’s osv. du altid ser, og hvilke du ikke særlig ofte ser, vurderet ud fra hvor det ser ud til, at dine interessepunkter ligger.
  4. Man skal have i mente at ikke ALLE billeder fanger alle dine følgeres interesse, og derfor er flere post på en dag en effektiv ting. Det øger chancen for at du med de ene billede fanger alle de følgere der elsker mode, og med det andet billede fanger alle dem der elsker interiør f.eks. Det er altså ikke Instagrams mål at hver enkelt følger skal se dit billede, men at dem som det er relevant for skal se det – hvilket er bestemt ud fra deres aktiviteter i appen ^
  5. Post så ofte som muligt – dine følgere forbliver sandsynligvis aktive i appen også selvom du ikke selv er, og de skaber derfor et tættere “forhold” til andre profiler end din – dine billeder bliver derfor ikke nødvendigvis vist øverst på deres feed længere.
  6. Benyt dig af alle appen’s funktioner. Story’s, IGTV, videoer i dit feed, post jævnligt billeder og brug effekter i dine story’s!
  7. Instagram har intet at gøre med om dit post ikke bliver set af særlig mange, det altafgørende er faktisk om dine følgere viser interesse for dig, din profil og dine opslag. Hvis de viser engagement så bliver din post også set af mange.
  8. Inkluder derfor dine følgere i din profil, stil dem spørgsmål, lad dem føle at du integrerer med dem.
  9. Husk at kigge fra dine følgeres perspektiv nogengange, se hvem de er, hvilken aldersgruppe følger dig og se dig selv og din aktivitet lidt ude fra af og til.
  10. Don’t overthink it – nogengange så føles det meget mere ægte hvis det hele ikke er så planlagt og så gælder det aller mest bare om at finde ud af hvad der fungerer for dig! Hvad gør dig til en speciel profil?

Jeg håber I kunne bruge nogle af disse ting til at forstår tanken bag Instagrams udvikling og måske har fået en ide om hvordan du kan analysere din profil for at få det bedste ud af dem.

Rigtig god søndag aften herfra.

Love, Raven

4 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Interior wishlist 1.0